Anmält företag till ARN

Konsument
PUBLICERAD:
En kvinna i Karlskoga har anmält ett företag till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Hon har köpt en vara för 30 000 kronor från företaget, en vecka efter köpet uppstod ett fel. Hon kontaktade företaget, som inte vill som det var fel på.

Hon skriver att företaget vägrade att ta emot den felaktiga varan. De erbjöd sig inte heller att laga den. Hon fick endast erbjudande om att köpa en ny kamin till ett betydligt högre pris.

Kvinnan kräver att få returnera varan och få pengarna tillbaka.

Myndigheten kommer nu att pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. Om den är korrekt gjord så kommer ARN att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas.

Så här jobbar KT och Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.