Köpte felaktigt badkar

Konsument
PUBLICERAD:
En man i Karlskoga har anmält ett företag i i Blekinge till Allmänna reklamationsnämnden, Arn.

Mannen hade köpt ett spabad av företaget.

Enligt anmälan så var leveransen av badet försenat. När spabadet var monterat så saknades locket till badet. Mannen satte dit ett provisoriskt lock tills hans locka skulle komma. Ett munstycke till badet var trasiga från dag ett, något som han inte fått hjälp med.

Han krävde av företaget att få locket som hör till badet och att munstycket skulle lagas. Eller att företaget skulle ta tillbaka spabadet.

Nu vill han ha hjälp av Arn med att företaget ska ta tillbaka badet

Myndigheten kommer nu att pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. Om den är korrekt gjord så kommer ARN att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas.

Så här jobbar KT och Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.