Köpte ett trasigt bord

Konsument
PUBLICERAD:
En kvinna från Karlskoga har anmält ett postorderföretag till Allmänna reklamationsnämnden, Arn, efter att hon handlat med dem.

Kvinnan beställde ett soffbord av företaget. När hon väl fått soffbordet var bordsskivan full av sprickor. Hon kontaktade dem och fick en ny, som även den var full av sprickor.

När jag redan reklamerade den nya bordsskivan med samma fel fick

Kvinnan skriver i anmälan att hon åter tog kontakt med företaget. "Jag fick ett svarsmail där det stod att reklamationen inte gäller när det är en vara i trä, och att jag inte borde ha fått en ny första gången heller".

Nu vill hon ha pengarna tillbaka, 3 300 kronor för bordet.

Så här jobbar KT och Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.