Tvist om ett bord

Konsument
PUBLICERAD:
En missnöjd kvinna i Karlskoga har anmält ett bolag i Helsingborg till Allmänna reklamationsnämnden.

Kvinnan köpte ett bord av företaget för 2 905 kronor och betalade 395 kronor för frakten. Bordet levererades den i november 2018. Hon reklamerade bordet eftersom bordsskivan var sprucken. Hon fick då ett nytt bor, men detta var i ännu sämre kvalité.

Företaget har genom att acceptera kvinnans första reklamation gett henne den uppfattningen att sprickorna utgör ett fel. Hon har på grund av denna uppfattning reklamerat bordet en andra gång. Mot bakgrund av dessa omständigheter anser nämnden att företaget är skyldigt att stå fast vid sitt tidigare ställningstagande att bordet är felaktigt och företaget bör därför acceptera hennes andra reklamation.

Så här jobbar KT och Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.