Vill få betalt för försenad resa

Konsument
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Ett par från Karlskoga har anmält flygbolaget Norwegian till Allmänna reklamationsnämnden, Arn, gällande en resa.

Paret skulle flyga utomlands, men planet var försenad över sex timmar. De vill ha ut 600 euro, som paret skriver i anmälan, att det är ett standardbelopp vid förseningar över sex timmar. Men företaget gick inte med på den summan.

Förklaringen är, enligt Norwegian, att mekaniker hittade ett fel på planet så planet fick bytas ut mot ett nytt.

Karlskogaparet trodde inte på förklaringen utan anmälde i ställer Norwegian till Arn.

Myndigheten kommer nu att pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan.

Så här jobbar KT och Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.